Restaurant online beoordelingen Joshua Kos  

BELANG VAN ONLINE REVIEWS VOOR RESTAURANTS

Recensies zijn een groot probleem voor alle bedrijfstakken, maar ze zijn misschien nog wel belangrijker voor restaurants. Immers, als je een nieuwe taco-plek googelt en er drie verschijnen, ga je dan voor degene met vijftien beoordelingen en vijf sterren, of de twee die geen beoordelingen hebben? In bijna alle gevallen ga je naar het restaurant met de enthousiaste recensies van klanten. In sommige gevallen kan het hebben van meer beoordelingen ook leiden tot hogere SERP’s van Google, waardoor je hoger in de zoekmachines komt en je er tegelijkertijd goed uitziet.

Dit geldt ook voor Facebook en Yelp. Zowel de beoordelingen als het aantal beoordelingen dat voor een bedrijf is achtergelaten, verschijnen in de zoekresultaten van Facebook, waardoor de kans groter wordt dat de zoeker doorklikt naar uw pagina in plaats van naar een concurrent.

U kunt beoordelingen technisch niet stimuleren met promoties, maar u kunt een aantal van uw loyale klanten (of degenen die echt een geweldige ervaring met u hebben gehad) vragen om er een voor u achter te laten. Leg uit dat ze uw bedrijf echt helpen en dat u het erg op prijs stelt.

restaurant schiedam